Bewindvoering melden van een bestaande klant bij SNS
1. Zelf klant worden
Ben je particulier bewindvoerder en nog geen klant bij ons? Dan moet je eerst zelf klant bij ons worden. Dat kan op 2 manieren: 1. Open een rekening bij ons. 2. Of ga naar een SNS Winkel en word klant. Je hoeft dan geen rekening te openen.
Daarna krijg je in de online bankomgeving Mijn SNS toegang tot de rekeningen van de onderbewindgestelde.
Ben je zakelijk bewindvoerder en nog geen klant bij ons? Dan moet je eerst zelf klant worden. Open hiervoor een SNS Zakenrekening. Ook als je ‘handelt onder de naam van’ (HODNV), moet je bedrijf zakelijk klant worden en een zakelijke betaalrekening openen.
Let op: Bij het aanmelden betaal je voor elke onderbewindgestelde eenmalig kosten. Deze kosten zijn een vergoeding voor het administreren en koppelen van de bewindvoering. Zo zorgen we bijvoorbeeld dat je de rekening van de onderbewindgestelde terugziet in je zakelijke Mijn SNS. Je betaalt € 25 voor elke betaalrekening die we moeten koppelen, met een maximum van € 50 per onderbewindgestelde. Een uitgebreider overzicht van de kosten vind je in de informatiewijzer zakelijk betalen.
2. Meld de bewindvoering
Ben je zakelijk bewindvoerder? Vul dan dit formulier in: Regelen bewindvoering zakelijk. Geef ook aan of de klant zijn betaalpas nog mag gebruiken. Ook zorgen we ervoor dat de rekeningen in de online bankomgeving Mijn SNS of Mijn SNS Zakelijk komen te staan.
Ben je particulier bewindvoerder? Vul dan dit formulier in: Regelen bewindvoering.
Gemachtigden die eerder aan de rekening waren toegevoegd, worden eraf gehaald. Hierdoor hebben gemachtigden dus geen toegang meer tot de rekening.
3. Open een rekening
Wil je een beheer- of leefgeldrekening openen voor de klant? Het handigst is om dat te doen, nadat je melding van bewindvoering is afgerond. Dan hebben we je adresgegevens. En dan sturen we de informatie naar jouw adres en niet naar het adres van de onderbewindgestelde.
Kijk voor meer informatie bij rekening openen voor een klant