Contant geld storten

Wil je contant geld storten op je betaalrekening? Dan kun je je eurobiljetten storten bij de stortautomaten van Geldmaat.

Vind een stortautomaat

Zo werkt geld storten bij Geldmaat

Geld storten doe je eenvoudig en veilig bij een van de stortautomaten van Geldmaat. Je hebt je betaalpas en je pincode nodig. Bij de automaten van Geldmaat kun je alle soorten eurobiljetten storten.

Tot € 2.500 per keer storten

Je kunt maximaal € 2.500 per keer per betaalrekening storten. Het geld staat bijna meteen op de rekening.

Kosten geld storten

Je betaalt per storting een vast bedrag van € 5. Dit bedrag boeken we apart af van de betaalrekening waarop je het geld stort.

Je ziet dus op je rekeningoverzicht een bijschrijving: het totaalbedrag van de biljetten die je hebt gestort en een aparte afschrijving van € 5 met als omschrijving ‘stortingskosten'.

Goed om te weten: Heb je een betaalpas als gevolmachtigde op een rekening? Dan storten we het geld op en boeken we de kosten af van de rekening van de rekeninghouder.

Voorwaarden

De mogelijkheid om eurobiljetten te storten en de afspraken die daarvoor gelden hebben we opgenomen in hoofdstuk 13 (Storten en opnemen van contant geld) van het Reglement Privérekening.

Veelgestelde vragen

  • Je kunt op dit moment geen euromunten op je SNS-rekening storten bij Geldmaat.

  • Nee, je kunt geen sealbag gebruiken. Je kunt biljetten onverpakt storten.

  • Nee, je kunt geen contant geld storten bij SNS Winkels.

  • Je kunt geld storten op de betaalrekening waarvoor je een betaalpas hebt. Bijvoorbeeld omdat je de rekeninghouder bent of omdat je een betaalpas als gevolmachtigde hebt.

  • Ja, daarvoor is er Geldmaat Plus Assistentie. Bij een aantal winkels van Primera, Bruna en The Readshop kun je hulp vragen aan een medewerker.

    Zo vind je een automaat met Geldmaat Plus Assistentie:

    1. Ga naar de locatiewijzer van Geldmaat

    2. Kies onderin het scherm ‘Specifiek zoeken’

    3. Selecteer ‘Biljetten storten’

    4. Kies ‘Automaten met assistentie’

  • Ja, je kunt nog steeds geld storten bij Western Union. Je betaalt daarvoor een transfervergoeding aan Western Union. Die vergoeding krijg je niet (meer) van ons terug.

    Meer weten over het maximumbedrag en de kosten die je betaalt voor de service? Bel met de klantenservice van Western Union: 0800 022 8781.

  • Je kunt buitenlands geld (vreemde valuta) omwisselen bij de kantoren van GWK Travelex.

  • Komt het bedrag dat je hebt gestort niet overeen met de bijschrijving op je betaalrekening? Bewaar de bon met daarop het gestorte bedrag dan goed en bel ons of kom langs in de winkel. We laten dit dan onderzoeken en informeren je hierover.

    Blijkt bij het storten dat er biljetten vals of beschadigd zijn? Dan zijn Geldmaat en wij verplicht die in te nemen en te laten controleren door De Nederlandsche Bank (DNB). Je krijgt valse biljetten niet terug en je krijgt van ons geen vergoeding voor deze biljetten.

  • Je hoeft storingen niet te melden bij Geldmaat. Zij ontvangen automatisch een melding als er een storing is.

    Heb je een andere vraag of klacht over een stortautomaat? Neem dan contact op met Geldmaat.

  • Stond je vraag hier niet tussen? Kijk dan op de website van Geldmaat.