Veelgestelde vragen Google Pay
Lees meer over Google Pay en hoe het werkt:
Vragen en antwoorden
-
Op dit moment kun je nog geen gebruik maken van Google Pay op je smartwatch. We bekijken of we dit in de toekomst mogelijk gaan maken.
-
In Google Wallet kun je meer digitale betaalpassen activeren. Voeg deze passen op dezelfde manier toe.
-
Ja, dat kan.
-
Nee, schermvergrendeling moet altijd ingesteld staan op je apparaat om Google Pay te kunnen gebruiken.
-
Verwijder de pas uit Google Wallet en voeg deze opnieuw toe.
-
Neem direct contact met ons op bij verlies of diefstal van je apparaat waarop je Google Pay gebruikt. Doe dat ook als je twijfelt aan de veiligheid van het gebruik van Google Pay. Dan blokkeren wij je digitale betaalpas. Je kunt Google Pay op je telefoon ook blokkeren via Android Device Manager. Let op: dat kan alleen als deze app al was ingeschakeld voordat je je telefoon hebt verloren. Neem ook altijd contact met ons op als je Google Pay zelf al hebt geblokkeerd.
-
Wil je Google Pay niet meer gebruiken? Verwijder je digitale betaalpas dan in Google Wallet. Tik op de kaart, kies de ‘…’ rechtsboven en daarna 'Betaalmethode verwijderen'.
-
Ja, gevolmachtigden kunnen ook Google Pay activeren. In dat geval delen we de naam, het telefoonnummer en het adres van de gevolmachtigde met Google en niet die van de rekeninghouder. Als een gevolmachtigde Google Pay activeert dan informeren we de rekeninghouder daarover.
-
De wettelijk vertegenwoordiger krijgt een bericht als de minderjarige Google Pay heeft geactiveerd. De wettelijk vertegenwoordiger hoeft geen akkoord te geven. Het kind kan zelf ook de digitale pas weer verwijderen.
De wettelijk vertegenwoordiger kan ook zelf Google Pay activeren. In dit geval delen we de naam, het telefoonnummer en het adres van de wettelijk vertegenwoordiger met Google en niet die van de rekeninghouder. Bij 18 jaar vervalt de rol van de wettelijk vertegenwoordiger op de rekening, deze kan hiermee Google Pay dan niet meer gebruiken voor deze rekening.