Klacht indienen
Hoe dien je een klacht in?
Je kunt een klacht indienen via het online klachtenformulier. Zo geregeld!
Goed om te weten!
SNS wil een inclusieve bank zijn waarbij klanten niet worden gediscrimineerd en gelijke gevallen gelijk worden behandeld. We nemen klachten rondom discriminatie serieus en vinden het belangrijk dat iedereen zich vrij en veilig voelt om klachten hierover in te dienen. Ook als je tips hebt ter verbetering van onze communicatie of dienstverlening ten aanzien van discriminatie, nodigen we je uit om deze met ons te delen.
Heb je een vraag over een overboeking, incasso, transactie, betaalpas of het opheffen van een rekening? Bel dan naar 030 - 633 30 00. Meestal kunnen we je meteen helpen.
Wat doen we met je klacht?
- Een van onze medewerkers neemt zo snel mogelijk contact met je op om de klacht samen door te nemen. Wil je nog wat aanvullen of verduidelijken? Dan kan dat meteen! Soms kunnen we ‘t meteen oplossen.
- Lukt dat niet, dan gaat er een expert mee aan de slag. Je krijgt dan binnen 8 werkdagen een reactie van een van onze medewerkers.
- Kunnen we ‘t écht niet oplossen? Dan leggen we altijd uit waarom.
We registreren je klacht altijd. Ook bij de klantenservice en in de winkel. Op die manier weten we wat er speelt. Heb je ons ook een tip gegeven? Dan geven we dat door aan collega’s, zodat we onze dienstverlening kunnen verbeteren.
Niet tevreden met onze reactie?
Dan kun je binnen 3 maanden in beroep gaan en bij je klacht aangeven waarom je het niet eens bent met de reactie. De afdeling Beroepszaken beoordeelt de klacht opnieuw en geeft binnen 30 werkdagen een inhoudelijke reactie.
Ben je niet tevreden met de reactie van Beroepszaken? Dan kun je tot 3 maanden hierna je klacht voorleggen aan het onafhankelijke Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD). Bekijk hoe je een klacht indient bij Beroepszaken en KiFiD
Een tip of compliment mag natuurlijk ook
Heb je geen klacht, maar juist een tip of misschien compliment voor SNS of één van haar medewerkers? Dat horen we natuurlijk ook graag! Gebruik hiervoor het formulier "Tip of compliment".