SNS in top 3 klantvriendelijkste bank van Nederland

SNS heeft de derde plaats behaald in de top 3 'Klantvriendelijkste bank van Nederland'. Dit blijkt uit de jaarlijkse ranglijst van een groot onafhankelijk onderzoek onder consumenten door MarketResponse die in mei 2023 is gepubliceerd.

Trots op deze waardering van onze klanten

Lonneke Hendrix, verantwoordelijk voor het versterken van de klantrelatie binnen SNS is trots op deze waardering: 'Aandacht en persoonlijk contact staat bij ons centraal en zit verweven in het DNA van onze medewerkers. Al sinds de oprichting, 200 jaar geleden, zetten we ons in om het financiële welzijn van onze klanten te vergroten en zetten we daarbij de mens centraal. Toen, en nu nog steeds. We maken hierin ook hele bewuste keuzes. Zo hebben en houden we, naast onze digitale kanalen, bijna 200 winkels open waar we persoonlijk met de klant in gesprek kunnen. Deze mooie prijs bevestigt dat klanten dit waarderen en dat we op de goede weg zijn.'

De Volksbank in de top 3

SNS is onderdeel van de Volksbank. Maar liefst 3 merken van de Volksbank staan in de top 3 'Klantvriendelijkste bank van Nederland': ASN Bank op nummer 1, RegioBank op nummer 2 en SNS op 3. Marinka van der Meer (CCO) ziet het aanvoeren van de ranglijst als een mooie bevestiging van de focus van de Volksbank op de klantrelatie: 'Om met ASN Bank, RegioBank en SNS opnieuw te worden gekozen tot nummer 1, 2 en 3 van de klantvriendelijkste bank van Nederland maakt me ongelooflijk trots. Natuurlijk past het bij onze strategie waarbij ieder bankmerk kleur geeft aan zijn eigen doelgroep en zo een sterke klantrelatie weet op te bouwen door klanten in het hart te raken. Tegelijkertijd bevestigt deze verkiezing door klanten dat zij, naast de beschikbaarheid van bankdiensten via de app, het ook belangrijk vinden om bij een bank om de hoek terecht te kunnen voor financieel advies en een persoonlijk gesprek.'

SNS derde plek ranglijst klantvriendelijkste bank van Nederland

Hoe verloopt het onderzoek?

Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is het grootste en langstlopende onafhankelijke onderzoek naar klantvriendelijkheid. Geen juryverkiezing, geen publieksstemmen, maar een continu objectief onderzoek naar de ervaring van echte klanten. Bij deze 16e editie van 2023 worden doorlopend zo’n 50.000 klantbeoordelingen, voor 10 verschillende branches, over een jaar verzameld. Het onderzoek wordt al sinds 2007 uitgevoerd door onderzoeksbureau MarketResponse. Kijk voor alle scores op www.marketresponse.nl/klantvriendelijkste-bedrijf/.

Meer nieuws

Meer nieuws

Bekijk ons laatste nieuws, onze acties en campagnes.