Contact met de SNS Nabestaandendesk

Heb je een overlijden gemeld en heb je nog vragen over de afhandeling van de geldzaken? Dan helpen we je graag. Veel antwoorden kun je hier al vinden.

Veelgestelde vragen

Welke documenten moet ik opsturen?

Om de bankzaken goed te kunnen afhandelen vragen we vaak extra documenten van je. We beoordelen altijd welke we nodig hebben in jouw geval. Lees meer over welke documenten dat kunnen zijn.

Wat is een akte van overlijden?

Het bewijs dat iemand is overleden wordt de akte van overlijden genoemd. Dat kun je krijgen bij je gemeente of uitvaartondernemer. Een foto of scan van de akte kun je naar ons e-mailen via nabestaandendesk@sns.nl.

Waarom hebben we soms een Verklaring van Erfrecht (VvE) nodig?

Meer over deze verklaring en waarom we die nodig hebben, vind je bij Verklaring van Erfrecht.

Wat zijn de belangrijkste zaken waar ik aan moet denken?

Als een dierbare in je omgeving is overleden, dan staat je hoofd waarschijnlijk niet naar geldzaken. Toch zul je merken dat je een aantal zaken moet regelen. Daarom hebben we deze checklist gemaakt: een beetje houvast in moeilijke tijden.

Heb je een andere vraag?

Bel ons dan gerust op 030 – 633 30 04. We zijn doordeweeks bereikbaar van 9 tot 13 uur.

Geldzaken na overlijden

Geldzaken na overlijden

Is een dierbare overleden? We helpen je graag als je geldzaken na een overlijden moet regelen.
Wil je een overlijden melden?

Wil je een overlijden melden?

Om de financiële zaken van de overledene goed af te handelen is het belangrijk dat je het overlijden bij ons meldt.