Veelgestelde vragen over je nieuwe spaarpotten in Mijn SNS
Vragen en antwoorden
-
Je spaarpotten vind je in Mijn SNS en de SNS App. Log in, ga naar je spaarrekening en dan naar ‘Spaarpotten’.
Handig: ook in je overzicht van al je producten zie je hoeveel spaarpotten je per rekening hebt
-
Ja, je kunt op je overzicht via ‘Overzicht aanpassen’ kiezen of je spaarpotten wilt zien of niet.
-
Je kunt 40 spaarpotten per spaarrekening aanmaken.
-
Deel je een spaarrekening met iemand anders? Dan zie je nu elkaars spaarpotten voor deze rekening. Zo kun je samen sparen en spaarpotten delen. Je mederekeninghouder, gevolmachtigde of wettelijk vertegenwoordiger heeft deze spaarpot dus waarschijnlijk aangemaakt.
-
Ja, als je een rekening met iemand deelt, kun je nu samen sparen. Maak jij een spaarpot aan? Dan ziet je mederekeninghouder deze spaarpot ook, en andersom. Ook beheer je de spaarpot samen. Dat betekent dat je allebei geld kunt overboeken naar de spaarpot, geld kunt opnemen of de spaarpot kunt verwijderen.
-
Bij een overboeking vanuit je spaarpot kies je zelf welk geld van de spaarrekening je wilt gebruiken: geld dat in een bepaalde spaarpot zit, of ‘vrij’ spaargeld.
Staat er bijvoorbeeld € 2.000 euro op je rekening, waarvan er € 1.500 in een spaarpot zit? Dan kun je € 1.500 rechtstreeks vanuit je spaarpot naar je tegenrekening overboeken. En de overige € 500 kun je vanuit je vrije spaargeld overboeken.
-
Dat komt omdat je op dezelfde spaarrekening geld van de ene naar de andere spaarpot verplaatst. Bij- en afschrijvingen zie je alleen als er geld wordt overgeboekt tussen verschillende rekeningen. Het saldo van de spaarpotten passen we natuurlijk wel aan.
-
Ja je kunt je spaarpotten ook in de app gebruiken? Bekijk de mogelijkheden van de SNS App.
-
Ja, dat kan nadat je een spaarpot hebt aangemaakt. En heb je je spaardoel gehaald? Dan krijg je een seintje.