Schade melden bij je SNS Reisverzekering

Zijn je spullen gestolen of beschadigd op vakantie? Of moet je je reis annuleren? Geef je schade door.

Direct naar Mijn SNS

Spoed? Heb je meteen hulp nodig? Bel (+31) 592 380 799.

Andere schade melden

Check of je schade verzekerd is

Of je schade gedekt is, hangt onder andere af van de modules die je hebt gekozen. Hoe je verzekerd bent en welke modules je gekozen hebt, vind je terug op je polisblad, in Mijn SNS of in de SNS App. In de voorwaarden van de SNS Doorlopende Reisverzekering lees je alle details.

Schade melden in Mijn SNS

  • Log in op Mijn SNS
  • Ga naar ‘Verzekeren’
  • Selecteer de verzekering waarvoor je schade wilt melden
  • En kies onder ‘Zelf regelen’ voor ‘Schade melden’

Direct naar Mijn SNS

Geen Mijn SNS?

Vraag Mijn SNS dan aan en profiteer van de voordelen van online schade melden:

  • veilig, gemakkelijk en snel
  • je hoeft niets meer met de post op te sturen
  • je bent niet gebonden aan kantoortijden en kunt je schade 24/7 doorgeven

Mijn SNS aanvragen

Hulp nodig?

    Veelgestelde vragen

    Ik ben op vakantie en heb schade. Moet ik dat nu direct melden?

    • Heeft het spoed? Bel meteen de Alarmcentrale: +31 592 380 799.
    • Heeft het geen spoed en kan het wachten om je schade te melden? Bewaar de bonnen, maak foto’s en meld de schade als je terug bent.
    • Is er sprake van diefstal/inbraak of ben je iets verloren? Doe aangifte bij de lokale politie en bewaar het rapport.

    Medische kosten

    • Bel in noodgevallen of als je in het buitenland naar het ziekenhuis moet de Alarmcentrale: +31 592 380 799. Ze zijn 24/7 bereikbaar en spreken Nederlands.
    • Heb je een dokter nodig tijdens je vakantie? De kosten van de dokter worden vergoed door je zorgverzekering. De zorgverzekering betaalt tot het bedrag dat je ook in Nederland aan een consult en medicijnen kwijt zou zijn. Het deel van de zorgkosten dat je zorgverzekering niet vergoedt, wordt vergoed door je SNS Doorlopende Reisverzekering als je de Module Medische kosten hebt meeverzekerd. Tip: bewaar de facturen goed en maak kopieën als je de kosten wilt laten vergoeden.
    • Noodzakelijke tandartskosten tijdens je vakantie worden vergoed, wanneer je de SNS Doorlopende Reisverzekering hebt afgesloten met de Module Medische kosten.

    Annulering

    Moet je onverwachts eerder naar huis, neem dan altijd contact op met de Alarmcentrale: +31 592 380 799.
    • Als je de Module Doorlopende Annulering hebt bij je SNS Doorlopende Reisverzekering, worden de kosten van annulering vergoed als er sprake is van onder andere:

      • een ernstige acute ziekte
      • letsel door een ongeluk
      • overlijden van een naast familielid of huisgenoot.

      Kijk voor alle gebeurtenissen in de voorwaarden.

      • Vraag een verklaring aan je arts en stuur deze mee met je schademelding. Goed om te weten: je hebt alleen een verklaring nodig dat je om medische redenen niet kan reizen. Je hoeft geen vertrouwelijke informatie te delen.
      • Neem contact op met je reisorganisatie. Je krijgt van hen een rekening voor de annuleringskosten. Stuur een kopie van de rekening én een kopie van je boekingsbewijs mee als je de schade meldt.
    • Nee. De touroperator moet jou je geld teruggeven. Gebeurt dat niet? Bel ons dan. Dan kijken we samen of er een oplossing is.
    • Je hebt recht op een vergoeding voor de niet-genoten reisdagen als de boot, bus, trein of vliegtuig bij vertrek uit Nederland of bij aankomst op je eerste reisbestemming vertraging heeft van minimaal 8 uur. Dit geldt alleen als jij en de reis- of vervoersorganisatie niets kunnen doen aan de oorzaak van de vertraging. Je krijgt dan de reissom of de huursom voor de niet-genoten vakantiedagen tot maximaal 5 dagen vergoed.

      Goed om te weten: Bij vliegreizen heb je ook recht op een vergoeding bij vertrek vanuit België of Duitsland.

    Bagage

    • Meld het meteen op de luchthaven bij de bagage servicebalie. Bij deze balie kun je een PIR rapport laten opmaken (Property Irregularity Report) en krijg je een dossiernummer. Hiermee word je op de hoogte gehouden. Dit rapport is ook nodig om schade te melden.

      Meer informatie

    • Als je bagage op de heenreis meer dan 8 uur vertraagd is, mag je noodzakelijke vervangende kleding en toiletartikelen kopen tot maximaal € 100 per verzekerde. Koop de artikelen binnen 2 dagen na aankomst en bewaar de bonnen goed. Deze heb je nodig bij het melden van je schade.
    • Doe altijd aangifte bij de lokale politie als er iets van je gestolen is of als je iets bent verloren. Maak een kopie van je aangifte en stuur die mee met je schademelding.

    Algemene vragen

    • Ja, bij je SNS Doorlopende Reisverzekering heb je een eigen risico. Standaard is dit € 50 per gebeurtenis, dit kun je aanpassen naar € 0 of € 100 eigen risico. Check je polisblad, of kijk in Mijn SNS of de SNS App wat voor jou geldt.
    • Word je overvallen door hagel of extreem weer en heb je schade? Als je de vakantie gewoon verder door kunt laten gaan: neem foto’s en meldt je schade bij thuiskomst via Mijn SNS of de SNS app. Is de schade zo erg dat je vakantie niet meer kan doorgaan? Neem dan contact op met de Alarmcentrale: +31 592 380 799.
    Vragen?

    Vragen?

    Bel of mail ons. Of kom langs in de SNS Winkel.