Apple Pay activeren in 3 eenvoudige stappen
Dit heb je nodig:
- Een zakelijke betaalrekening
- Toegang tot de meest recente versie van de SNS App
- Een iPhone SE, 6 of hoger en/of een Apple Watch of iPad*
- Een Apple ID die je moet invullen bij iCloud
*Een compleet overzicht van geschikte toestellen vind je op de Apple Support-pagina.
Stap 1. SNS App
Open de app en log in. In het overzicht klik je op ‘Apple Pay activeren’. Of ga naar ‘Zelf regelen’ en dan ‘Apple Pay’.
Vervolgens kies je met welke rekening(en) je Apple Pay wilt gebruiken.
De rekening wordt in je wallet gezet en geactiveerd.
Stap 2. Apple Wallet
Je komt nu in de Apple Wallet. We vragen je hier om de voorwaarden Betalen met Apple Pay bij SNS te accepteren.
Stap 3. Betalen met Apple Pay
Je digitale zakelijke betaalpas is toegevoegd aan je Apple Wallet. Druk 2 keer kort op de zijknop en bevestig met Face ID of je toegangscode. Houd je iPhone nu bij de betaalautomaat totdat je 'Gereed' ziet.
Wat moet ik doen als het activeren niet goed gaat?
Als Apple Pay niet goed geactiveerd is, verwijder je de pas uit de Wallet en voeg je deze opnieuw toe.
Bij het activeren van Apple Pay kan het gebeuren dat je de melding 'Geen (geschikte) betaalrekening' krijgt. Dit betekent dat bij ons geen telefoonnummer bekend is. Neem contact op met je adviseur om je telefoonnummer door te geven.