Vragen? Bel ons
Als je begint met incasseren helpen we je graag op weg. Bel ons gerust als je hulp nodig hebt: 030 - 633 30 02.
Heb je een batch met incasso's of overboekingen verzonden? Dan kan er een foutcode worden weergegeven voorafgaand aan de invoer of nadat de transactie is verwerkt. Hieronder vind je een overzicht met de foutcodes en reasoncodes die kunnen voorkomen.
Is de betekenis van de code niet duidelijk? Controleer je betaling daarom altijd even met het volgende overzicht van meest voorkomende foutcodes.
Het Message ID uit dit bestand is al eerder aangeboden. De Message ID moet bij iedere batch uniek te zijn, ook als er een fout is opgetreden bij het inlezen van een bestand. Bij het opnieuw aanbieden van het bestand moet dus ook een nieuwe Message ID worden meegegeven. Raadpleeg de Implementations Guideline en het addendum voor de specificaties.
Handige downloads voor incasso's en boekhoudsoftware
Het bestand is mogelijk een duplicaat. Het bestand heeft exact dezelfde eigenschappen als een eerder ingestuurd bestand. Controleer het bestand.
Als je begint met incasseren helpen we je graag op weg. Bel ons gerust als je hulp nodig hebt: 030 - 633 30 02.
Het bestand bevat een ongeldige IBAN. Een foute IBAN leidt tot weigering van het totale bestand. Controleer de IBAN’s op juistheid.
Het bestand bevat een ongeldige BIC-code. Een foute BIC leidt tot weigering van het totale bestand. Controleer de BIC code. De BIC code mag alleen cijfers en hoofdletters bevatten.
De betekenis van andere codes en stap die je dan kunt nemen vind je in dit overzicht van de Betaalvereniging Nederland: Overzicht codes en vervolgacties