Ondernemers groeien met de SNS Bedrijfshypotheek

Wim’s Dierenshop is een begrip in Hoogezand en omstreken. Toen de winkel te koop kwam, zocht Wim Boelman de hulp op van Ingeborg Wilts, Specialist zakelijke dienstverlening bij SNS. Hij sloot een SNS Bedrijfshypotheek af en zegt over het proces: ‘Als je eerlijk naar elkaar toe bent, dan kom je ’t verst.’

Roy Akkermans

Wim begon als IT’er: een hele andere tak van sport dus. Via-via kwam hij in de dierenshop terecht en leerde daar alles on the job. Wim vertelt: ‘Door ’t gewoon te doen en cursussen te volgen. Ik heb de dierenwinkel eigenlijk nieuw leven ingeblazen. Ik heb veel kennis van social media en doe veel aan klantenbinding. En ik hou van een geintje. Daar komen mensen voor terug. En ook voor ons stempelsysteem.’ Maar: Wim kan ook bloedserieus zijn. ‘Veel van onze klanten komen bijvoorbeeld eerst hier voor advies en daarna gaan ze pas naar de dierenarts. Het is echt ons-kent-ons.’ Ingeborg vult aan: ‘Dat zegt veel over Wim. Als je de winkel van Wim binnenkomt, voel je je meteen echt welkom.’

Winkelovername

Wim: ‘Ik dacht jaren geleden, rond 2005, al na over het overnemen van de zaak. Ik ging op gesprek bij 3 verschillende banken en dat werd niks. Ook omdat zij zeiden: ‘Dat moet je niet doen met zulke hoge prijzen.’ Maar ik zette toch door. Op 1 mei 2020 ben ik de winkel gaan huren en heb ik de hele inboedel gekocht. Ik tekende voor 5 jaar, maar de toenmalige eigenaar wilde ’t na anderhalf jaar toch al verkopen. En daar kwam Ingeborg van SNS om de bocht.’

Snelle communicatie

Roy Akkermans

Ingeborg Wilts, Specialist zakelijke dienstverlening bij SNS, vertelt: ‘In 2018 regelde ik Wims particuliere hypotheek.’ Wim vult aan: ‘En dat verliep naar volle tevredenheid. Dus voor het afsluiten van een zakelijke hypotheek was Ingeborg de eerste waar ik aan dacht. En ik hou van haar manier van werken: 12 uur mailen, kwart over 12 antwoord krijgen. Bij wijze van dan. En dat doet Ingeborg: snel communiceren.’

In de SNS-reclame hoor ik 'Eerst de mens. Dan het geld'. Dat is ook echt zo. En ik ben een eenmanszaak, dus het informele proces past ook heel goed bij mij
Wim

Informeel proces

Ingeborg: ‘Het hele proces was heel informeel. We pakten het echt stap voor stap aan. Om te voorkomen dat Wim kosten zou maken, terwijl hij misschien uiteindelijk de hypotheek niet rond zou kunnen krijgen. Daarom hadden we korte lijntjes: telkens als er iets veranderde, hield ik Wim op de hoogte. Soms zat er een kwartier tussen, soms 2 minuten en heel soms een dag. Daar houden we allebei van: directe actie en dingen regelen zodra het kan. En als je eerlijk naar elkaar bent, dan weet je uiteindelijk ’t meest. Over wat wel kan, maar ook over wat niet kan. Sommige dingen kunnen natuurlijk gewoon niet bij een bank. Ik kan ’t niet mooier maken dan ’t is, maar ik kan er wel open en eerlijk over zijn. Bijvoorbeeld over mogelijke bezwaren die we tegen kunnen komen en hobbels op de weg die we te nemen hebben.’

Succesvol ondernemen? Groeicoaching!

Als ondernemer zit je waarschijnlijk boordevol met plannen en ambities. Bijvoorbeeld om je bedrijf uit te breiden en je op zoek bent naar een goede financiering daarvoor. Weet dan dat je bij ons altijd welkom bent om je plannen te bespreken met je persoonlijke groeicoach. Die is zelf ook ondernemend, spreekt jouw taal en snapt wat voor jou belangrijk is. Je groeicoach helpt je om van je ambities haalbare doelen te maken.

Afspraak maken

Snelle acceptatie

‘De acceptatie was binnen een week rond, dat is echt heel snel’, legt Ingeborg uit. ‘Zeker bij een winkel met relatief veel contant geld. En dat komt mede doordat Wim zijn administratie heel goed op orde heeft. Het mes snijdt aan 2 kanten: hoe snel ik iets oppak als een klant mij iets vraagt, en hoe snel de klant weer reageert op mijn vraag. Als dat van beide kanten snel gaat, dan kan ’t proces vlot doorgaan.’

Lees ook: Stappenplan Bedrijfshypotheek aanvragen

Roy Akkermans

Eerst de mens

Wim: ‘In de SNS-reclames hoor ik ‘Eerst de mens. Dan het geld.’. Dat is ook echt zo. En ik ben een eenmanszaak, dus het informele proces past ook heel goed bij mij.’ ‘Je wilt graag geholpen worden zoals je zelf in elkaar zit’, vult Ingeborg aan. ‘Voor Wim geldt ‘Eerst de mens. Dan het geld.’ ook. Hij kijkt ook eerst naar wat de klant wil en wat het probleem is. En daarna kijkt hij: kan ík dat of kan ik ‘m beter doorverwijzen? We werken dus op eenzelfde manier.’

Elkaars taal spreken

Wim: ‘Ik heb er eigenlijk niet eens over nagedacht om naar een andere bank te gaan. In 2018 had ik particulier al een goede ervaring met SNS. Toen was er al meteen een klik, dus dan is ’t goed. Want als die klik er niet is, dan houdt ’t al snel op.’ ‘Je moet elkaars taal een beetje verstaan en spreken’, zegt Ingeborg. ‘En niet te formeel zijn’, vult Wim aan. ‘En wat ik het leuke vind: jullie hebben nog winkels waar je binnen kunt lopen.’

Toekomstplannen?

‘Bestaan blijven. Het is m’n werk natuurlijk, maar het voelt als een hobby. Dus ik hoop het nog jaren te kunnen doen. Uiteindelijk gaat het om blije en tevreden klanten, daar doe ik het voor.’

Quickscan bedrijfshypotheek

Quickscan bedrijfshypotheek

Bereken in een paar stappen of je een bedrijfshypotheek kan afsluiten bij SNS.
Bedrijfshypotheek aanvragen

Bedrijfshypotheek aanvragen

Wil je bij ons geld lenen voor de aankoop of verbouwing van je bedrijfspand?