Geld overboeken naar een ander
Geld overboeken in Mijn SNS
In Mijn SNS maak je met je digipas, de QR-code en de app, met de browsercode of met je digicode makkelijk geld over. Hoe snel het geld op de andere rekening staat, hangt af van waar je het geld naar overmaakt.
Hoe lang duurt een overboeking in Mijn SNS?
Goed om te weten: Je kunt een maximumbedrag per dag overboeken. Dit bedrag kun je voor even of langere tijd verhogen of verlagen. Je regelt dit in Mijn SNS. De daglimiet van de digicode kun je niet aanpassen.
Meer over de daglimieten en hoe je dit kunt aanpassen
Betalen met je smartphone of tablet
Met de SNS App kun je altijd en overal geld overboeken. Als je maar internet en een smartphone of tablet hebt. Met de app kun je net zoveel geld overmaken als in Mijn SNS. Ook de overboekingstijden zijn hetzelfde.
Ken je onze IBAN-Naam Check al?
Geen internet?
Betalen met een Europese incasso
Betalen met eenmalige machtiging
Sommige bedrijven of instellingen vragen toestemming om geld van je betaalrekening te mogen afschrijven. Je geeft hiervoor toestemming met een eenmalige machtiging.
Automatische incasso (doorlopende machtiging)
Bij een automatische incasso (doorlopende machtiging) geef je een ander toestemming om geld van je betaalrekening te schrijven net zo vaak als dat nodig is. Een automatische incasso wordt vaak gebruikt voor terugkerende kosten, zoals de huur of de energierekening. Het geld wordt op vaste momenten in de maand afgeschreven.
Geld overboeken naar het buitenland
Met Mijn SNS en de SNS App is geld overmaken naar het buitenland net zo makkelijk als geld overmaken binnen Nederland. Houd er wel rekening mee dat je met de app alleen eurobedragen kunt overboeken naar een Europees rekeningnummer binnen het SEPA-gebied.
Meer over geld overmaken naar het buitenland