Daglimiet: hoeveel kun je per dag overboeken?
Regel het op tijd
Als je de limiet voor de SNS App, digipas of de browsercode wilt verhogen, duurt het 4 uur voor je je nieuwe limiet kunt gebruiken.
Lees meer: Limiet verhogen? Dat duurt 4 uur - voor jouw veiligheid
-
Met de SNS App en QR-code kun je de volgende bedragen maximaal per dag overboeken.
Goed om te weten: De daglimiet van de QR-code is gelijk aan de daglimiet van de SNS App. Dus heb je in de app je limiet ingesteld op bijvoorbeeld € 2.000 per dag? Dan kun je met de QR-code ook € 2.000 per dag overboeken. Meer over betalen met de SNS AppTussen eigen rekeningen bij SNS € 1.250.000 Naar je vaste tegenrekening bij een andere bank € 250.000 Naar de rekening van iemand anders Standaard € 1.000, te verhogen naar: zie hieronder Applimiet wijzigen
Maximale tijdelijke limiet € 50.000 Maximale permanente limiet € 25.000 Zie ook Tijdelijk je limiet verhogen
-
Met een digipas kun je per dag maximaal de volgende bedragen overboeken:
Tussen eigen rekeningen bij SNS € 1.250.000 Naar je vaste tegenrekening bij een andere bank € 250.000 Naar de rekening van iemand anders Standaard € 1.000, te verhogen naar: zie hieronder Digipaslimiet wijzigen:
Maximale tijdelijke limiet € 250.000 Maximale permanente limiet € 25.000 -
Gebruik je je browsercode voor je overboeking? Dan kun je per dag deze bedragen overboeken.
Tussen eigen rekeningen bij SNS € 1.250.000 Naar je vaste tegenrekening bij een andere bank € 50.000 Naar de rekening van iemand anders Standaard € 1.000, te verhogen naar: zie hieronder Maximale tijdelijke limiet € 5.000 Maximale permanente limiet € 5.000 -
Gebruik je je digicode voor je overboeking? Dan kun je per dag deze bedragen overboeken. Let op: deze bedragen kun je niet aanpassen.
Tussen eigen rekeningen bij SNS € 1.250.000 Naar je vaste tegenrekening bij een andere bank € 50.000
Een limiet voor alle inlogmiddelen samen
Er is ook een totale daglimiet voor alle inlogmiddelen bij elkaar opgeteld. Je kunt dus niet op 1 dag het maximale bedrag van je digipas, van je app én het maximale bedrag van de app overboeken.
Hoe hoog is je totale daglimiet?
Je totale daglimiet is net zo hoog als je hoogste daglimiet van een inlogmiddel. Heb je meerdere inlogmiddelen dan worden de verschillende limieten niet bij elkaar opgeteld. Dat klinkt wat ingewikkeld, dus even een voorbeeld: kun jij met je digipas € 25.000 per dag overboeken naar iemand anders? En met je andere inlogmiddelen minder? Dan is je totale daglimiet € 25.000. Als je eerder die dag al € 500 had overgemaakt met je app, dan kun je nog maximaal € 24.500 overmaken.
Goed om te weten: Bij je totale daglimiet houden we rekening met het soort overboeking. Er zijn drie soorten overboekingen:
- Overboeken tussen je eigen rekeningen bij SNS;
- Overboeken naar je vaste tegenrekening bij een andere bank;
- Overboeken naar de rekening van iemand anders.
Heb je die dag al geld overgemaakt tussen je eigen rekening bij SNS, bijvoorbeeld van je spaarrekening naar je betaalrekening? Dan telt dat niet mee voor een overboeking naar de rekening van iemand anders.
Welk betalingen worden meegenomen in de berekening van de dagbesteding?
- Overboekingen, inclusief ingeplande of periodieke overboekingen die je vandaag ondertekent in Mijn SNS en SNS App, tellen mee voor de totale dagbesteding.
- iDEAL betalingen en betaalverzoeken.
- PSD2 betaalopdrachten vanuit andere partij waarvoor je toestemming hebt gegeven.