Je daglimiet verhogen? Dat duurt 4 uur
Waarom 4 uur vertraging?
De reden voor deze vervelende vertraging is fraude. Het lukt oplichters steeds vaker om op deze manier geld van mensen te stelen. Deze fraudeurs weten mensen ervan te overtuigen om grote bedragen over te maken. Daarom hebben we die 4 uur ingebouwd: zodat er meer tijd is voor jou om te checken of alles klopt.
Goed om te weten:
- Verhoog je je limiet tussen 20 uur en 5 uur ‘s morgens, dan kun je je limiet de volgende dag om 9 uur gebruiken.
- De vertraging van 4 uur geldt voor de SNS App, browsercode en de digipas.
- De vertraging van 4 uur geldt voor bedragen boven de € 1.000.
- De vertraging van 4 uur geldt voor zowel een tijdelijke verhoging als voor een permanente verhoging van je limiet.
Fraudeurs geen kans geven
Hoe werken die fraudeurs precies? Iemand belt je met de boodschap dat hij of zij van SNS is en dat je geld moet overmaken. Diegene vraagt je dan om eerst je limiet te verhogen. Eerder kon dat dus meteen, en dan kregen de oplichters ook meteen de kans om jou te overtuigen om al dat geld over te maken.
Omdat we als bank willen voorkomen dat je onbedoeld in dit soort trucs trapt, hebben we deze vertraging ingebouwd. En niet alleen wij, ook andere banken doen dit. Door deze vertraging van 4 uur staat jouw (spaar)geld dus al die tijd nog steeds veilig op je rekening en krijg jij de tijd om in alle rust de (onder vriendelijke of onvriendelijke dwang) gemaakte keuzes nog een keer te overwegen.
Twijfel je? Tip:
Wij bellen je nooit met de vraag of je geld wilt overmaken of je limiet wilt verhogen. Echt nooit. Dus ga er niet op in.
Lees je nu deze uitleg omdat jij net bent gebeld? Neem dan direct contact met ons op via 030 - 633 30 00. Of meld fraude online .
Internetbankieren en online betalen moeten veilig zijn. Lees wat wij doen en wat je zelf kunt doen.
Evelien was zelf slachtoffer
“Ik had nooit verwacht dat ik erin zou trappen. Maar een zogenaamde SNS medewerker belde me en vertelde me dat mijn geld niet veilig was. Of ik het hele bedrag van mijn spaarrekening kon overmaken naar mijn betaalrekening en dan tijdelijk naar een nieuwe bankrekening. Ze klonk heel betrouwbaar en ik had haar lang aan de telefoon, wel 2 uur, omdat we het allemaal moesten regelen. Al die tijd had ik niks in de gaten. Weg was mijn geld.”