Meer over betaalverzoek
Hoe kan ik een betaalverzoek delen?
Je kunt geld terugvragen op 2 manieren:
- Via een iDEAL-betaallink. Die deel je dan bijvoorbeeld via WhatsApp, SMS, Facebook Messenger of een e-mail.
- Via een QR-code. De betaler kan deze code scannen met een app van ASN Bank, RegioBank of SNS. ,De code kan ook gescand worden met een QR-scanner of camera op een telefoon.
Hoe snel staat het geld op je rekening?
Is je betaalverzoek via iDEAL betaald? Dan staat het geld binnen een paar seconden op je rekening.
Kun je iedereen een betaalverzoek sturen?
Iedereen met een Nederlandse betaalrekening kan met een betaalverzoek betalen. Je betaalt altijd snel en makkelijk via je eigen bank met iDEAL.
Hoe lang duurt het verwerken van een betaling?
Het geld staat binnen een paar seconden op de rekening van de ontvanger. Een betaalverzoek gaat via een tussenrekening van ons.
Hoe kan ik terugboeken naar de betaler?
Als je geld wilt terugboeken, doe je dit via het rekeningnummer van de betaler. Dit rekeningnummer vind je in de omschrijving van het betaalverzoek. De betaling gaat via een tussenrekening van ons.
Toch geld overgemaakt naar de tussenrekening?
Geen zorgen, we zorgen ervoor dat dit bedrag weer wordt teruggestort.
Waarom zie ik een onbekende rekening?
Je betaalt eerst aan een tussenrekening van ons. Daarna betalen wij de verzender van het betaalverzoek.
Wat is het maximale bedrag van een betaalverzoek?
Het bedrag mag per betaling niet meer zijn dan € 750. Dit doen we om fraude en zakelijk gebruik te voorkomen.
Hoeveel betaalverzoeken mag je doen?
Je kunt maximaal 20 betaalverzoeken per dag aanmaken in de app. En een betaalverzoek mag maximaal 30 keer betaald worden via iDEAL.
Is een betaalverzoek veilig?
Een betaalverzoek met de SNS App ziet er altijd zo uit: https://diensten.snsbank.nl/online/betaalverzoek/. Is dit niet het geval? Meld het ons dan meteen: 030 - 633 30 00.
Misbruik melden
Vertrouw je een betaalverzoek niet? Meld het ons dan meteen: 030 - 633 30 00 .