Betalen met de SNS App

Met de SNS App maak je makkelijk geld over en reken je online af. Hoe werkt betalen met de app?

Mobiele pincode of digipas

Als je de app installeert, kies je zelf een 5-cijferige mobiele pincode. Deze pincode gebruik je als je geld overboekt met de app, of als je online aankopen afrekent met iDeal. Heb je een digipas? Dan kun je deze ook gebruiken om je betalingen te ondertekenen.

Goed om te weten: heeft je toestel een vingerafdruksensor of gezichtsherkenning? Dan kun je je vingerafdruk of gezichtsscan ook gebruiken om te ondertekenen.

Zo reken je af met iDEAL

Limieten voor betalen met de app

Jij bepaalt hoe je kunt overboeken: met je mobiele pincode of alleen met je digipas. Ook kies je zelf tot welk bedrag je per dag kunt overboeken met je mobiele pincode. De maximale permanente daglimiet is € 25.000 en is het totaal voor alle apparaten waar je de app op gebruikt.

  • Standaard staat je daglimiet op € 1.000.
  • Je kunt de limiet daarna zelf aanpassen bij Zelf regelen > Veiligheid en Toegang > Limieten.
  • De maximale permanente limiet is € 25.000 en geldt voor alle apparaten.
  • Je kunt je limiet tijdelijk verhogen tot € 50.000 (1, 3 of 5 dagen).
  • Verhoog je je tijdelijke limiet boven € 25.000? Goed om te weten: Het duurt 4 uur voor je limiet verhoogd is.

Met de app maak je natuurlijk ook makkelijk geld over tussen je betaal- en spaarrekeningen. Met je mobiele pincode is dat maximaal € 250.000 per dag.

Inloggen met de app bij Mijn SNS

Sommige zaken kun je alleen in Mijn SNS regelen, niet in de app. Inloggen bij Mijn SNS doe je met je digipas, digicode of de app. Je scant dan met de app een QR-code op het inlogscherm van Mijn SNS en toetst je mobiele pincode in. Veilig en makkelijk.

Problemen met je mobiele pincode

Mobiele pincode vergeten?

Druk in het inlogscherm op het vraagteken rechtsboven en kies ‘Opnieuw aanmelden’. Je kunt je daarna weer aanmelden en een nieuwe pincode kiezen. Dat kan met je betaalpas, digipas of digicode.

Mobiele pincode verkeerd ingetoetst?

Na 3 keer wordt je app tot middernacht geblokkeerd. Na 10 keer wordt de app gedeactiveerd. Je moet je dan weer aanmelden en een nieuwe pincode kiezen. Je hebt je digipas of digicode nodig.

App uitschakelen op afstand

Wil je de app niet langer gebruiken? Of is je toestel kwijt of gestolen? Dan schakel je de app op afstand uit. Log in op Mijn SNS, ga naar ‘Zelf regelen’ > ‘Veiligheid en toegang’ > ‘Inlogmiddelen’. Of bel ons: 030 - 633 30 00.

Alle mogelijkheden op een rij

Alle mogelijkheden op een rij

Wil je meer tips & tricks voor mobiel bankieren? Bekijk wat je allemaal nog meer kunt met de SNS App.
Kijk vooruit op je rekening

Kijk vooruit op je rekening

Welke inkomsten en uitgaven komen eraan? In de app zie je de ingeplande overboekingen, incasso’s en voorspelde bij- en afschrijvingen.