Je reis geannuleerd of je vlucht is vertraagd

Is je reis geannuleerd of heb je meer dan 8 uur vertraging? Geef door welke kosten je daardoor hebt gemaakt. Heb je meteen hulp nodig? Bel +31 592 380 799.

Direct naar Mijn SNS

Andere schade melden


Op je polis staat wat je hebt verzekerd. Bekijk de voorwaarden van de SNS Reisverzekering.

Geef je kosten door

Is je reis geannuleerd?

  • Neem meteen contact op met je reisorganisatie. Je krijgt dan een rekening voor de annuleringskosten.
  • Zorg ervoor dat je schademelding zo volledig mogelijk is, inclusief een kopie van de rekening en een kopie van het bewijs van je boeking
  • Kun je door je gezondheid niet op reis? Stuur dan ook een verklaring van je arts mee. Hierin hoeven geen medische gegevens te staan.
  • Moet je eerder naar huis, bijvoorbeeld omdat je ziek wordt of een naast familielid is overleden? Neem dan altijd contact op met de Alarmcentrale: +31 592 380 799.

Als je vlucht is vertraagd of geannuleerd

  • Schrijf de precieze tijd op waarop je zou vertrekken en het tijdstip waarop je uiteindelijk bent vertrokken. Dat kan dus ook meer dan een dag later zijn.
  • Verzamel zoveel mogelijk bewijs dat je vlucht vertraagd of geannuleerd is en voeg dit toe aan je schademelding.
  • Heb je kosten moeten maken door de vertraging, bijvoorbeeld voor vervoer of verblijf? Bewaar de bonnetjes en stuur die mee als je de schade doorgeeft.
  • Is de oorzaak van de vertraging of annulering niet verzekerd? Kijk dan eens op de site rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl

Mijn SNS

Je meldt je schade snel en eenvoudig in Mijn SNS. Dat werkt zo:

  • Log in op Mijn SNS
  • Ga naar ‘Verzekeren’
  • Selecteer de verzekering waarvoor je schade wilt melden
  • En kies onder ‘Zelf regelen’ voor ‘Schade melden’

Direct naar Mijn SNS

    Geen Mijn SNS?

    Vraag Mijn SNS dan aan en profiteer van de voordelen van online schade melden:

    • veilig, gemakkelijk en snel.
    • je hoeft niets meer met de post op te sturen.
    • je bent niet gebonden aan kantoortijden en kunt je schade 24/7 doorgeven.

    Mijn SNS aanvragen

    Hulp nodig?

    • Vragen? Bel ons: 030 - 633 30 00. We zijn op werkdagen bereikbaar van 8 tot 21 uur en op zaterdag van 9 tot 16 uur. Of kom langs in een SNS Winkel.

    Kosten doorgegeven, en nu?

    • Is de schade hoog of ingewikkeld? Dan wordt soms een deskundige ingeschakeld.
    • Heeft de verzekeraar meer informatie nodig? Dan hoor je dat vanzelf.

    Lees wat je nog meer kunt doen als je reisschade hebt